Nonnetje in Centrum Waddinxveen

Het vriest. En daardoor zie je sommige vogels op de vreemdste plekken. Zo had ik vorig jaar een grote zilverreiger in het wak in de Petteplas. De afgelopen dagen was ik ziek, maar vandaag kon ik eindelijk weer naar school. En gelijk was het raak. Ook dit keer weer in de Petteplas: in het wak zat dit keer een nonnetje! Een mannetje, hoe gaaf is dat, zo midden in een dorp. Zo vaak zie je dat toch niet, en het was ook nog m’n eerste voor Waddinxveen, en de tweede voor Waddinxveen ooit. Alleen in 2005 was er ooit een nonnetje gezien. Gaaf dus!

Omdat ik plotseling nog wat tijd over had, ging ik om vier uur nog een keer terug, nu was ook Daniel Benders erop afgekomen. Terwijl wij aan het kletsen waren, pakte het nonnetje achter elkaar baarzen, in een uur zeker wel 10. Later kwam ook Martin Harskamp nog effe kijken.

nonnetje 18-1-13 043

Nonnetje

nonnetje 18-1-13 045

Nonnetje

nonnetje 18-1-13 052

Zonsondergang

Leave a comment